fredag 1. desember 2006

1 desember

En herlig dag i året. Jeg storkoser meg i morgenmørkret med julete og lys i alle vinduer. Gleden idag er alle julekalendere som finnes på nettet. Dette synes jeg er utrolig morsomt. Går fra side til side og løser oppgaver og svarer på spørsmål. I fjor vant jeg en kransekake/tårnkake i en kalender og det var gøy. På denne siden finner man en oversikt over nettkalendere i Norge. Har prøvd å lete etter en Svensk side, men ikke funnet noen. En veldig koselig kalender jeg liker er denne fra Grønland. Gi gjerne tips om du har en kalenderfavoritt. Ha en strålende 1 desember : )

24 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselig tips, Heidi! Jeg skal kikke på de kalendrene jeg også.

Mia sa...

Nå har julemåneden begynt, ja. Tok fram litt pynt igår, og det føltes som om det var bare litt siden de ble pakket ned - året går så fort. Men denne måneden skal nytes.

Anonym sa...

Vad härligt det låter! :-) Ha en underbar 1 dec Du också! Imorgon bitti tänder vi stjärnorna och myser, Du i Norge och jag i Sverige. :-)

Anonym sa...

Takk det samme! Og ha en fin helg også!

elin1976 sa...

Nå har jeg lagret siden du henviste til.
Elsker konkuranser.
Skal kose meg med dette i kveld. Klem fra elin:o)

Helle sa...

Så fin juletemning du har laget på siden din. Den kalenderen fra grønland var koselig, kommer nok til å besøke den no i adventstia. Ellers finnes det en koselig en på www.hemoghav.se
God helg!

Jill sa...

Helt enig med deg, Julie, en av årets aller beste dager. Og kanskje er det til og med den beste måneden :-)

Anonym sa...

endelig er det desember! Haper det blir en koselig adventstid Julie!
Jeg for min del skal pynte hjemme idag! Gleder meg!

Hannele på Hisingen sa...

Det är väl fint att december har börjat, kul länk med netkalendrar, jag är barnsligt förtjust i julkalendrar.

Anonym sa...

Det hørtes ut som en koselig morgen, har aldri vært borti kalender på nettet, tro ikke jeg har tålmodighet eller ro i kroppen til å gjøre det. Ha en fin dag Heidi, og kos deg. Juleklem fra meg.

Ingrid sa...

Ja det er herlig at adventstida er her! Nyt den og ha en herlig dag!

Anonym sa...

Åååå det är ingen julstämning alls här ... 10 grader varmt ute och snön är långt borta?

qi sa...

Vilka vackra julkort! Det låter som om du kommer att få en fin adventshelg, ha det bra JUlie!

Anonym sa...

EN god adventstid ønsker jeg deg !! Koselig nisse på bildet.

Det Mörka Hotet sa...

Så'na julkalendrar har jag aldrig sett här i Sverige, vi har enbart de som trycks upp på papper: kul - Norge är ju bäst!

Samuel

PS Trevlig helg på er! DS

Linda sa...

Hojta om du hittar en svensk :)
Vi är väl lite efter i Sverige. Jag får kika på sidan du hänvisar till.
Ha en fin helg!

Tia sa...

kalenderen fra Grønland var veldig fin, jeg likte også den!
Skal kikke litt på andre også.
Ha en fin førjulstid Julie!

litenIda sa...

Åja, er morsomt med slike kalendre! Så koselig at det er desember - det er min favotittmåned i året. Virkelig koselige bilder i innlegget ditt! Ser du har pyntet bloggen din til jul, også - så fint! Ha en fin fredagskveld, Julie!

Brith sa...

Så gøy med kalender!!! Skal sjekke ut dette!!!
Ha en fin adventstid og en god helg:)

Anonym sa...

Tack detsamma! Och trevlig helg kan man ju passa på att önska också! :)

JULIEK sa...

Takk for alle herlige kommentarer idag. Tydelig at vi alle koser oss i denne tiden og det er godt : )

Anonym sa...

Kära Julie! Jag hittade några svenska adventskalendrar. =) Svenska Dagbladets julkalender har länge varit en av mina favorittradioner i Sverige, med en bild där något förändras varje dag. Nu finns den på internet. Två inredningsbloggskalendrar som jag gillar är Veras och Living by C&W , där man kan vinna något varje dag. En samling med kalendrar hittar man här här. Happy surfing! =)

Anonym sa...

oj, förlåt, länken till Gujjes julkalender blev fel, så här ska det vara http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_14180918.asp Kram, Sofie

JULIEK sa...

sofie: takk så mye for linkene : )