tirsdag 28. november 2006

120 pakker

I år har jeg laget kalenderpakker til 5 kalendere. Det var litt av en jobb, føler meg som rene pakke eksperten nå. Kanskje en jobb på julenissens verksted hadde vært noe for meg : )



Kjøpte en søt hundejulestrømpe til Kira i London. Den er fylt med masse hundegodterier og vil nok glede henne i desember. Ellers er gavene til min mann hengt opp. De henger i en gammel hylle jeg har etter mormor. Ved siden av hyllen henger min kalender som jeg fikk av min venninne ifjor. Håper det havner noen pakker også på den etterhvert.

21 kommentarer:

Linda sa...

Men kära vännen då!
Att du bara orkar och hinner och har fantasi till allt.
Du imponerar så stort på mig!
Kramkram

Johan Nilsson sa...

Gud så skojigt med massa små adventspaket =) Mor min brukade göra det till oss när vi var små å hade tänkt göra det till SOfie i år men blir lite struligt med resa å allt tyvär =/

Anonym sa...

Litt av en jobb du har hatt der, tror nok du hadde fått fast ansettelse hos nissen ganske kjapt. Hundejulestrømpen var bare helt skjønn.

Hulda sa...

Så enormt mange kalendere!! Hvem er så heldig å få? :o) Søt julestrømpe, da ble nok Kira glad. ;o)

Camillas nya hem sa...

Oj så många paket! Och söt julstrumpa! :)

elin1976 sa...

Ja vel, jeg har beklaga meg her hjemme på at det er så vanskelig å finne gaver til en julekalender, men tror ikke at jeg skal si noe etter dette innlegget ditt.
5 julekalendere? Bøyer meg i støvet.
Klem:o)

Hannele på Hisingen sa...

Julsocka till hunden! :)

Helle sa...

Så flink du har vært. Høres koslig ut med adventskalender for voksne også. Hundejulestrømpen var skikkelik kul. Jeg har bare sååååå lyst på hund sjøl:)

JULIEK sa...

lindalotta: takk du. Begynner tidlig på høsten å samle gaver, da blir det ikke så mye stress rett før, men har pakket alt inn nå de siste dagene og det tar litt tid ja : )

johan: ja det er roligt dette. Synd det blir resa på er som gjør det svårt, men du kan ju lage en mobil en som er lett å ta med. Pakk inn små lapper med en serie stripe, några fine ord eller lapper med "gavekort". Gavekort kan være: at du skal lage en middag til henne, en biotur, en picnik i parken osv. Sånna små saker betyder mycke : )

kreoline: ja var ikke hundestrømpen fin. Lo godt da jeg fant den. Var også en kattstrømpe i kraftig rosa : )

hulda: ja det ble mange kalendere i år. Min venninne får jo dette for tredje året og så har jeg laget til to barn av ei annen venninne. Hun jobber mye og synes alltid det er så slitsomt å lage pakker, så jeg tok på meg deg, til stor glede for henne. Lagde også pakker til hennne og det vet hun ikke noe om. Så sa plutselig mannen min at han også ville ha en, og det var jo artig, han er jo egentlig ikke så "barnlig" som meg, også lill Kira da ( så det blir egentlig 6).

camillasnyahem: ja julestrømpen var veldig søt : )

elin: ja det ble mange i år, det er til to venninner, til to barn av ei venninne og til min mann, kjempeartig er det. Når det gjelder gaver begynner jeg tidlig. Samler inn artige tegneseriestriper som passer til mottakeren og kjøper sakte men sikkert inn gaver, da blir det ikke så mye styr på slutten. Et godt tips er at plantasjen alltid har et 10 kroners marked i november. Den varer bare en liten stund så man må følge med i reklame avisa. Da får du fine juleting ti en billig penge, mange kalender pakker fant jeg der. Gavekort er også koselig, det kan være en tur i på kino, en aketur, svømmehall besøk osv. Barn liker ofte å få sånt : )

hannele: hi hi måtte jo bare kjøpe den da vet du : )

JULIEK sa...

helle: du smatt imellom. Ja det er jo en barnslig glede dette, som lyser opp hele desember. Når man lager den selv blir det jo en veldig personlig gave. Måtte jo bare kjøpe den hundestrømpen, og nå er det fylt av hundepølsegodt. Ja hund må du få deg. Klarer meg ikke uten jeg : )

Sarah sa...

Utrolig imponerende arbejde med alle du kalenderpakker. De skal nok gøre stor lykke. Virkelig sødt af dig at lave gavekalender til dine veninders børn (og veninde).

Flotte billeder du har taget af noget blankt...

Anonym sa...

Va fina paket, du får nog anställning direkt;)! Ska också sätt igång med lite inslagning av klappar idag..

Anonym sa...

Jag älskar alla de vackra färgerna!

litenIda sa...

Åh, så fine pakker! Synes alltid det er så koselig å pakke inn gaver jeg.. Da koser jeg meh virkelig! Men pakker til 5 kalendere var mye da; du står jammen på! :) Hundestrømpen var kjempesøt! Ønsker meg en hund i strømpen min i år jeg..! ;)

qi sa...

Så många du kommer att glädja med detta!!!

JULIEK sa...

sarah: hun var veldig glad for gavene ja, hun jobber masse og føler derfor det er noe stress, koselig å spre litt glede i hverdagen.

diddi: ja kanskje det blir min nye jobb hi hi

matilda: dom med farger har jeg laget til barna, minnes selv hur utrolig jag tyckte pakker med farger var da jeg var liten : )

daisy: ja hund i strømpen bør du få : )

qi: har vært å levert pakker idag, ble mange glade ansikter ja, og det er så koselig : )

Anonym sa...

Du är makalös! Helt fantastiskt! Usch ... och jag har inte hunnit nästan någonting ... än.

JULIEK sa...

cleopethra: tack du : )

christina: jamen du hinner ju med så mycke annat du : )

Anonym sa...

Men så många små vackra paket!! Jag som älskar paket blir alldeles lyrisk av att se dessa. Lyckliga dem som får dem.

Anonym sa...

Oj vad du har varit flitig!
och vad fint det ser ut!

JULIEK sa...

eva: ja det er faktisk utrolig fint med slike pakker : )

nilla: tack du : )