fredag 10. november 2006

Fredag = Organisk

En ting er sikkert, jeg har ikke mye organisk mønster i mitt hus, så idag var det vanskelig å lete etter motiver. Fikk noen ideer av Tankebubblors organiske bilder. Ser at det gamle servise til mormor har et mønster som nok passer til dagens tema. Dette serviset er jeg svært glad i. Min mormor serveret alltid kakao / varm choklad på julaften i disse. Serviset har et nydelig gulldekor. Skyggene på bildene kan få en til å tro at dekoren er mørk, men den er lys som gull.





24 kommentarer:

Anonym sa...

Varm choklad ur dessa fina koppar skulle jag inte tacka nej till. Vi har också mormors gamla koppar och glas, jag försöker använda dem och tänka på enne, hon skulle ha tyckt om det.

Anonym sa...

Vad fint! Och vilka härliga koppar som man får mormorskänslor av. :-)

Hulda sa...

Dette serviset var nydelig. Kan tenke meg at de må være perfekte til varm sjokolade på julaften. Hos oss er det tradisjon med varm sjokolade 1.juledag, til kveldsmaten. Det er så godt, og veldig koselig. Ha ei god helg, Heidi!

Anonym sa...

Vilken vacker servis.

Och vilka kalasfina bilder du har tagit.

Anonym sa...

For et nydelig servise!! Å du er heldig. Skulle gjerne drukket kakao av disse vakre koppene. Ha en fin fredagskveld, klem fra meg. :)

Anonym sa...

Jättevackert mönster! (och helt klart organiskt.)

Anna sa...

OJ, skulle nästan inte våga dricka ur den koppen, så fin som den är. Snacka om "finservis".

Trevlig helg!

Solstad sa...

Så heldig du er som har et så flott servise etter mormoren din !!
Ha en koselig fredags kveld.

Klem fra meg :)

Anonym sa...

Vad fint! Jag älskar guldmönster och särskilt på så fint och skört porslin :)

Sara sa...

Oj vilken fin servis! Helt underbar :)

Trevlig helg!

Haust sa...

Det må vere fantastisk å drikke varm sjokolade av desse koppane julaftan!!! Heilt nydelege!

Ha ei kjempefin helg!

Tia sa...

For et nydelig servise!
Og flotte bilder må jeg bare få si :)
god helg til deg!

JULIEK sa...

Takk alle sammen for fine ord om mitt servise : )
En trivelig helg ønsker jeg dere alle : )

Anonym sa...

En sån vacker servis, för tankarna till tårtfika hos mormor som liten bara härligt!

Trevlig Helg!

Kram

anna k. sa...

Vackert Julie!!!

Johan Nilsson sa...

mmm väldigt vackra... kan tänka mig att de används såhär när juletiderna närmar sig. =)

JULIEK sa...

helena: ja man får mange gode minner av sånne gamla serviser : )

lantliv: tacka så mycke : )

johan: tack du, så trevligt med kommentar fra deg igjen : )

Anonym sa...

Ååååå.....for et utrolig vakkert servise, så heldig du er :o)

Anonym sa...

Åh, jag kan tänka mig att det var extra gott att dricka choklad ur sådana fina koppar.

Anonym sa...

Å vilken jättejättevacker servis!!

Mia sa...

Nydelige bilder igjen, Julie - og et vakkert servise. God helg til deg, klem fra meg!

Olstad sa...

Jeg snikleser bloggen din for du har så mange vakre bilder. Har aldri lagt inn none kommentar. Men nå må jeg.

For noen fantastisk vakre kopper og fint fotografert.

God Helg.

Sarah sa...

helt utroligt smukke kopper. Og tænk så at have gode minder der følger med... Fantastisk.

JULIEK sa...

lensom: ja er glad i disse : )

lindie: ja disse brukes kun i jula : )

pysselpinglan: tack du : )

mia: takk du : )

line: hei og velkommen så mye hit. Så koselig at du liker bloggen. Blir så glad for sånne kommentarer : )

sarah: ja det er nok minnene som er mest verdifulle : )