onsdag 6. juni 2007

Pai oppskrift/recept

Idag har vi malt første strøk på den ene husveggen. Dette blir veldig bra. Har tatt bilder, men får ikke til å legge inn noen i kveld dessverre, blogger vil ikke laste dem inn. Legger derfor inn rabarbra pai oppskriften som flere ønsket seg. Denne er utrolig god : )

Rabarbra/Jordbærpai
Bland rabarbra og jordbær i en paiform, strø litt sukker på (jeg strør også litt kanel over, det gir en ekstra fin smak). Jeg dekker liksom bunnen med rabarbra og har så en kurv jordbær oppå det. Jeg bruker ofte fryste jordbær. Da tiner jeg dem brått i litt varmt sukker vann først, det fungerer veldig bra.

Smuldredeig:
1 dl Havregryn
1 dl mel
1/2 dl sukker
100 gr smør
Dette legger du over rabarbra og jordbærene.
I ovnen på ca 225 grader i 15-20 min.

Jeg serverer den varm med vaniljeis til. Utrolig godt. Blir aldri noe igjen : )

9 kommentarer:

Sol sa...

Åh,så flott at du har lagt inn denne oppskriften.Jeg har nemlig kjøpt rabarbra og hadde tenkt å finne en oppskrift på nettet. Har lyst btil å bake i morgen hvis jeg føler meg i form til det. Hjertelig takk....også jeg som elsker jordbær da.

Små Gleder sa...

Fikk vann i munnen av å lese dette..*smiler* Tusen takk for at du deler oppskriften! Denne skal prøves ved første anledning. :-)

Linas inredning sa...

Åh det låter jättesmarrigt! Jag har aldrig bakat rabarberpaj, men min mamma brukar göra det och det är sååå gott!

mossfolk sa...

Mums, åt faktiskt rabarberpaj igår... fast uten jordgubbar :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Yummie! Nyss var jag in på en annan blogg och hittade ett mumsigt recept där och så kommer jag hit till dig och hittar det här, perfekt! :)

FO - 2 sa...

Mmmmm. Godt! (: Fikk vann i munnen...
Kos deg videre med malingen.
Ønsker deg en deilig dag! (:

MODERN COUNTRY sa...

Bare en kjapp tur innom før filmen begynner. Takk for oppskriften!! Den skal jeg printe ut med en gang, NAM!! Sees senere snuppa! Klem

JULIEK sa...

sol: ja jordbær blandet med rabbarbra er fantastisk godt : )

malinken: ja denne er god : )

lina: javist er det : )

mossfolk: ja det er inte så ofta man har i jordgubbar, men efter å ha provat det, blir det her etter alltid med : )

helena: så roligt da : )

ida: ja dette er godt det : )

moderncountry: ja denne må du lage : )

Hannele på Hisingen sa...

Har inte hunnit med rabarberpaj ännu, ska ja ta mamams finska recept eller oröva norskt..