mandag 13. august 2007

Vestlandsidyll

Gamlebutikken ligger idyllisk til ved fjorden.
Når jeg nå ser på bildene lurer/ undrar jeg på hvorfor jeg ikke gikk inn i butikken. Kanskje fantes det noen skatter der, hvem vet?
Høye fjell danner en litt mystisk stemning i denne lille bygda. Butikken ser dere helt bak i bildet.
Og utenfor ligger fjorden så vakker og stille.

Ellers får jeg fremdeles ikke til å legge inn nye bilder. Disse hadde jeg som draft på bloggen heldigvis. Må begynne å legge inn gamle bilder om jeg skal klare å oppdatere bloggen nå. Er det flere som har samme problem?

38 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej, tänkte bara berätta att vi har avslöjat vem som gjort mönstret till More of Scandinavias nya kollektion. Det är en bloggare... Kika in på vår blogg så får du veta mer.

Andrea sa...

Hei hei. Det ser så koselig ut der på bildene. Så stille og fredelig, virkelig idyllisk. Gratulere så mye med 2-års bryllupsdag i dag, så koselig å høre! Ønsker deg en kjempe fin uke, så håper jeg at du får fikset problemet med bildene, jeg har ikke det problemet, hmm rart. Stoooor klem og gratulere igjen!

Linas inredning sa...

Så vackert! Helt otroligt att kunna se sådant varje dag. Jag har inte alls haft problem med bilder på min blogg, men jag hoppas det löser sig för dig. GRATTIS till bröllopsdagen! KRAM

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Julie, ja må säga, vilka otroligt vackra bilder du har jämt!! Och man blir sååå sugen på att åka till Norge när man ser allt fint du visar!! Du har en sån härlig blogg, vackra bilder och är en stor djurvän, det gillar jag!! Min sambo är inte mycket för bloggar men när jag visade honom din blogg och naturbilder blev han mycket imponerad, han tyckte mycket om dina bilder och främst de i skogen med alla gamla hyttor ...Dessa bilder på den gamla butiken framför berget, nästan oevrkligt vackert! Jag fattade det som om du inte hann med att fota nytt & lägga ut nya bilder och fick därför lägga ut gamla men är det ngt annat fel menar du? Mari. ( Mina flaskor har jag köpt i vanlig mataffär, Kopparbergs bryggeri gör dem!)

n o r d i n g å r d e n sa...

...å jag glömde ju säga, stort GRATTIS på den 2-åriga bröllopsdagen!! Mari.

Anonym sa...

Grattis på bröllopsdagen! Och tack för att du visar fler vackra bilder. Fjorden liker nästan spegelblank.

minerva.jor sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!
En idyllisk og sjelfull plass under/ mellom de høye fjell er det! Det å legge inn bilder går greit, men jeg har prøvd med en ny bakgrunnsfarge på bloggen uten hell! Ha en fin uke:)

Anne sa...

Gratulerer til dere begge.

Ser ut til at det blir innevær, spennende det også med regn og torden. Helt svart utenfor vinduet her nå.

Vet du, jeg også har hatt litt problemer, synes det til tider går litt treigt å få lastet inn bilder. Til tross for ny stor maskin og bredbånd mister ejg lett tolmodigheten (men det er kanskej meg, og ikke bloggen det da...)

Nå har jeg tatt utfordringen fra Ida, og sendt den videre til deg. Krever ingen bilder den da, og kan være helt ypperlig til sysselsetting på en 2 års bryllupsdag. jeg skal soise masse av jordbæris i kveld og tenke litt på dere to.

Klem sendes.

Anonym sa...

Grattis till eran bröllopsdag!!
Norge har en fantastisk natur att bjuda

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdag. Vi har 7 års bryllupsdag til lørdag, vi!!

Så synd med de bildene du ikke får lagt inn da!!! Kanskje du må ta en virusopprenskning først?
Jeg strever litt med å legge inn bilder der jeg vil ha de, jeg. Så nå flyter bildene overalt, om hverandre...og jeg som er en systematiker!!!!! Grrrr....

Karin sa...

Det gör inget om du inte har haft tid att fota nya bilder för jag är så glad att vi får njuta av dessa just nu! Otroligt vackert! Vilken natur ni har i Norge. :) Ha en fin bröllopsdag!

JULIEK sa...

frida: så spænnande, skal titta inn : )

andrea: ja håper virkelig det ordner seg snart ja : )

linas: tack så mycke : )

guldkant: så trevligt at høre at din sambo tycker om bildene .
Det er bloggen som er problemet just ny. Alla kort jag har tatt i sommar får jag inte til at lægga inn. Fattar inte vad det er.

matildas: tack du : )

minerva: he he ja vet du. Det å skifte farge og å legge inn små bilder på siden får jeg bare til noen ganger i mnd. Ganske så irriterende.

anemone: du sendte vist været hit du. Hadde nettopp gått ut for å skrape vinduer, så kom det tordenværet og syndefloden, så nå sitter jeg her : )

gunnel: tack så mycke : )

sylvia: he he ja det skjønner jeg, ikke artig når de ligger hulter til bulter he he : )

karin a: ja de er vackra. Det er bloggen som nu er problemet. Den vil inte ta inn dom nya bildene jag tar, ganska konstigt.

Anonym sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen:)
Kos dere masse, og igjen...nye eller gamle...vakre bilder, kan du komme å ta noen bilder av butikken, når du er forbi...hihi;)

Lynetmor sa...

Gratulerer med to års bryllupsdag :-)

Anne sa...

Du...meg igjen dette...mener ikke mase...men...har du lyst på en latter...leser du denne bloggen...


http://katastrofalaomslag.blogspot.com/

Så typisk svensk, men meget momsomt skrevet.

Villa Nian sa...

Grattis på er bröllopsdag! Härliga bilder! Man vill verkligen titta in i butiken. Förstår att du funderar på varför di inte gjhorde det :-).

Är det så att du fyllt "kvoten" med bilder? I så fall måste du nog börja ta bort gamla bilder för att få in nya!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Gratulera med 2 års bryllupsdag begge to:o)

Så nydelege og idylliske bilder du viste her:)

JULIEK sa...

mollys heaven: ja kanskje det ; )

lynetmor: takk så mye : )

anemone: ha ha ja den var artig : )

tina: ja tittade etter det, men det ser ut som jag har mycke plats kvar, fattar inte varfør jag då inte får inn bildene.

hildes: takk du : )

litenIda sa...

Nydelige, nydelige bilder!

Gratulerer så masse med 2 års bryllupsdag! Håper dere fikk kost dere masse sammen!

Anonym sa...

Grattis! Hoppas att ni fick en fin dag.

Anonym sa...

Håper dere hadde en fin dag i går. selv om jeg sendte deg litt svarte skyer.

Ble vel dans på alle 3 da (hunden også vet du...), til Bonny M ??

Så du at Annecke også hadde bryllupsdag i går?

Morgenklem fra meg.

Katrine K sa...

Utrolig vakkert og stemningsfullt! Håper bildeproblemet løser seg.

Timotei sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!
Nydelige bilder du viser i dag også.
For ei tid tilbake hadde jeg også store problemer med å få lagt ut bilder på bloggen. Det viste seg at bildene mine var for "store" (Har visst noe med piksler å gjøre). Jeg lastet ned bildeprogrammet Picasa fra nettet. Der kan jeg forandre på bildestørrelsen før jeg legger bildene ut på bloggen. Vet ikke om dette er problemet hos deg, men håper i alle fall du finner ut av det. Lykke til!

Hannele på Hisingen sa...

Grattis på bröllopsdagen!
Vilka vackra bilder..

FO - 2 sa...

Nydelige bilder fra en fantastisk fin landsdel! ;)
Gratulerer med overstått bryllupsdag.
Håper dere fikk kost dere masse.
Fin dag til deg.
Klem fra Ida.

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!

Og det siste bildet spesiellt var jo bare utrolig fint!

Anonym sa...

Hei Julie, gratulerer med bryllupsdagen som var i går! 2 år og jeg håper dere feiret det :)
Nydelige bilder av den Gammelbutikken ja, jeg hadde ikke klart å holde meg utenfor *ler* jeg eeeelsker sånne butikker jeg da!!

Jeg har vært i Kristiansand dyrepark i helgen og det synes jeg var sååå flott!!! Rent, pent og veldig stort og flott :) Har lagt ut en del bilder :)

Anonym sa...

Grattis! Hoppas att 2-årsdagen var fin!

Interiørhuset sa...

wow for noen vakre bilder=) Det må ha vært helt fantastisk å få oppleve den plassen....det lå så vakkert til=)
Du får heller ta deg en tur innom den butikken en annen gang=)

Gratulerer så mye med 2 årsdagen!

Anonym sa...

Grattis! :)

Jag vet inte längre vad jag ska säga om dina bilder: de är alltid lika vackra! Man undrar nästan om de ens är riktiga. :)

Anonym sa...

Gratulerer med 2 års overstått bryllupsdag... synd at du har problemer med bloggen, men disse bildene var jo bare superfine! For en koselig butikk, nå kan vi bare lure på hva de hadde inni den... Likte så godt det gamle huset med de fine detaljene. Beliggenheten var jo også helt unik, ser idyllisk ut. Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min. Du vant ikke denne gangen, men jeg satt veldig pris på at du la igjen en hilsen det er så koselig! Ha en riktig fin kveld.

JULIEK sa...

daisy: ja vi hadde en kjempeflott feiring : )

darkangel: tack du : )

anemone: ja så det, men det var dagen før oss, artig det : )

katrine k: ja det er vist plassen som er for liten, vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå.

timotei: ja det spørs om mine også er for store. Virker som om plassen er brukt opp og det kan være pga størrelsen.

hannele: tack så mycke : )

ida: ja vi hadde det så fint : )

linn: ja det er så utrolig vackert her : )

koselig: ja tenk at jeg ikke gikk inn, ille he he : )

nilla: tacka du : )

interiørhuset: ja det skal jeg : )

haydee: tack for dina ord : )

emmeline: ja her er det virkelig idyllisk : )

Hulda sa...

Gratulerer med bryllupsdagen som var i går. :) Rart du ikke får til å legge inn bilder, har ikke hatt problemer med det. Fine bilder, og den butikken så spennende ut!

Anonym sa...

Gratulerer med gårsdagen...
Flott hus, det er slik noen ganger (mange for min del) at en ikke oppsøker/besøker flotte butikker, jeg tenker iallefall at neste gang skal jeg...

ha en flott kveld...

Tankevågor sa...

Dina bilder från Norge är alltid så vackra och det får mig att vilja åka dit. Någon gång hoppas jag att det blir av.
Ett stort varmt grattis i efterskott till er bröllopsdag! KRAM till er båda!

Det Mörka Hotet sa...

Det var mig tusan bland det vackraste jag någonsin sett: HELT sagolikt vackert!


DMH/Samuel

JULIEK sa...

hulda, mita, londongirl og samuel: takk for kommentarene : )

GAWO sa...

Vel overstått bryllupsdag.
Hvor er det du har vært og tatt så fine bilder. Et så sjarmerende sted har jeg veldig lyst til å ta en MC tur til.