søndag 8. mars 2009

A............

Petunia har startet med ABC i ord og bilder. En utrolig artig/rolig utfordring hver fredag. Bokstaven denne uken er A og jeg velger og kombinere bokstaven med å vise bilder av landet jeg nettopp har besøkt. A står for verdensdelen jeg har vært i, så det er mitt A tema. Vet noen hvilket land jeg har vært i ?


Landet har Azurblått hav....
.... fargerike bygninger........
....... svære statuer.........
....... gamle landsbyer.......
...... enda flere statuer.....
......elve cruise båter.....
..... en veldig kjent elv som går igjennom landet......
....... og så finnes det veldig mange av disse.......
Trykk på bildene for å se dem bedre. Hvor har jeg vært : )

17 kommentarer:

Anne sa...

Hmmm....Egypt er det første som slår meg!! ser utrolig vakkert ut der, og det azurblå havet fristet jo så....
Noe annet det i grunn hva vi har her. Det eneste denne badeglade damen har fått bade i det siste var i et badekar på Hell, men selv det er luxus for en som kvittet seg med sitt badekar for noen år siden. Gunda har ikke åpnet sitt Spa anlegg ennå hun heller vet du :-))

Jo, den siste kommentaren fra meg ja...., under "Bro" innlegget mitt på fredag var der en "anonym venn" som hadde lagt igjen kommentar fra London tydeligvis.
Trodde umiddelbart dette var deg, selv om jeg da visste at du skulle til "varmere strøk"...., så begynte tankene å svirre i denne hjernen; London nå igjen??? osv osv... en liten fjær ble plutselig til 5 store!!! høns, og jeg så for meg flyttelass, engelskmann og gudene vite hva :-)) itj flir nei...

Varm klem til deg kjære venn.

Petunia sa...

Så flott innlegg! Nå savner jeg sommer og sol!
Jeg går for Afrika, Nilen og Egypt:)
Veldig kjekt at du ble med. Du tar så flotte bilder at jeg glede meg til å se hva du kommer med!
Bare en liten rettelse. Jeg hadde lagt ut feil logo på ukens innlegg.. Litt stresset første gangen, så jeg la ut prøvelogoen". Den rette er på plass nå, hvis du vil ordne det. Skal gi beskkjed om dette neste uke, så blir det rettet hos alle.
Klem

Unknown sa...

Hmmm, det eg får assosiasjonar til her er jo Egypt, da....
Men det er vel feil sidan vekas bokstav er A!!
Utruleg flotte bilder var det i alle fall:o)

GAWO sa...

Afrika!
Egypt
Nilen.
Det kan ikke være noe annet. Du og du så fint det så ut. I morgen møter jeg en kollega som kommer tilbake fra en 14 dagers tur dit. Gleder meg til å høre hvordan turen har vært.

~♥~ Monica S sa...

Trur alle over har rett!!.. Skulle gjerna tatt en tur dit sjøl! :-)

varmt og godt!

Monica

rod i hob sa...

Eg vil og til varmare strøk!!!

Anonym sa...

Egypt!!! Utrolig flotte bilder da Julie!

ArneA sa...

Alexsandria?
Hakke peiling.
Men antartisk er det ikke.
For meg venter Mallorka om noen uker, så da så

organic-lizzi sa...

Åhh!Der så det deilig ut!!
Azurblått hav hadde vært noe nå for å si det sånn..Håper du ikke fikk "sjokk"når du kom hjem..for her er det ikke mye blått å se eller hva..
Tipper Egypt,men er ikke sikker.Hadde selv tenkt å sette inn fra Abu Dhabi,men da måtte jeg ha begynt å scanne inn bilder så det droppet jeg..
Fortsatt kooos kveld & Stoor klem fra Randi

Anonym sa...

Dette må vel være Afrika. Tipper bildene er fra Egypt. Uansett er bildene flotte og får reiselysten til å krible i meg!!
Dessuten varmer de godt på en ellers grå dag. :)

MineSine sa...

Å, så fine bilder :-) Sommer, sol og deilig Asurblått hav..... *drømme, drømme*
Tippet Egypt før jeg leste her - og ser vi er flere som tror det....
Flott blogg du har :-)

Til info har jeg nettopp startet en fotoblogg: http://fotomorro.blogspot.com
Her vil det være leksjoner, utfordringer og konkurranser - så titt innom! Og legg gjerne igjen spor etter deg!

FO - 2 sa...

FLOTTE BILDER! :)))
Fra Egypt? ;)

ninabakke sa...

Utrolig flotte bilder :)

Mvh Nina

www.fotoverden.blogspot.com

VALKYRIEN sa...

Nydelige bilder - jeg også tipper Afrika og Egypt! Har aldri vært der, så jeg har ikke peiling! Eia var jeg der i alle fall!

Sånn bortsett fra det; første gang jeg er her på bloggen din - og du har da en utrolig flott samling av bilder her! Så jeg titter litt rundt jeg!

Lene sa...

Siden bokstaven er A.... Afrika!

Utrolig flott, iallefall - og jeg skulle vel så gjerne vøri der.

Du har masse vakkert og inspirerende på bloggen din. Takk, og jeg titter innom igjen for mere inspirasjon.Inmari god på bilder for "sjelefred", du :)

Ha en fin kveld :)

Viola sa...

Er det Kairo? Hverfall tror jeg det er Egypt..selv om ikke jeg noen gang har vært der..
Du hadde sikkert en flott tur, kan jeg tenke meg.
Og spennende vinkling på bokstav/bilde-leken A :)

amylin sa...

Tror de over har rett. Gjett om jeg ønker meg en reise til sydligere strøk med azurblått hav.