onsdag 3. juni 2009

Mennesker

(Trykk på bildet så ser du det bedre)
Fotoverden har en konkurranse hver måned. I juni er temaet Mennesker. Det var ikke så lett da jeg normalt ikke viser mennesker på min blogg, men dette bildet passet jo perfekt til temaet. Bildet er tatt i Tyrkia. Både tyrkere og turister samler seg ved ett gammelt slott for å se solnedgangen. Vi er på vei opp og det første jeg møter er dette bildet. Det fasinerte meg faktisk mere enn selve solnedgangen. Jeg likte så godt konturene til menn, kvinner, kjærester, venner, gamle, unge, turister og innfødte. Alle avslappet og fokusert på solen som vakkert er på vei ned. Selv om vi ikke kjenner hverandre, deler vi faktisk ett fellesskap denne lille stunden der oppe. Det syntes jeg var så vakkert, og derfor velger jeg å bruke bare dette bildet i konkurransen denne måneden : )

12 kommentarer:

FO - 2 sa...

Stemningsfullt og velkomponert.
Vakkert! :)

Elisabet. sa...

Julie: som alltid har du så vackra bilder .., tänk, bloggvärlden är fylld av såååå duktiga fotografer! Det är helt sanslöst!


Nu ska jag ta mig påtår och sjunga tillsammans med Tamara.

Karna sa...

Utrolig flott bilde Julie, og den fargen var jo bare VAKKER!!! Her har du truffet blink...igjen!

organic-lizzi sa...

Det var bare et helt fantastisk bilde!! Sååå fin måte å løse det på i tilegg:-))
Deilig dag&Stooor klem fra Randi

Anne-Berit sa...

Et nydelig bilde var det også.Lykke til i konkurransen!

litenIda sa...

Dette bildet likte jeg kjempegodt! Så fantastisk! Håper du vinner! :)

Mia sa...

Heia Julie! For et nydelig bilde, og så fantastisk fin tolkning av temaet.

Så hyggelig at du har lyst å ta en tur, klart du er hjertelig velkommen. Jeg skal bare være hjemme, hjemme, hjemme i hele sommer, og gleder meg til det. Så du må gjerne komme når du måtte ha lyst og når det måtte passe for deg. Du kan jo sende meg mail (mia.landliv@hotmail.com) så kan du få veibeskrivelse, og vi kan avtale tid.

Havfruen sa...

Det var et flott og stemningsfyllt bilde:)
Nydelig!!
Ha en flott dag videre:)

Miamor sa...

Hei og takk for sist!! Trivelig å treffe deg!! så nydelig bilde du har tatt!! jegvar på fotokurs i går ..men vet ikke om jeg ble klokere!1 Vart litt avansert synes jeg..men må prøve det ut!! ha en super kveld!! miamor

Linda sa...

Hei Julie.
Takk for et hyggelig treff, selv om jeg ikke fikk pratet så mye med deg, men slik blir det når en er så mamge.
Koselig at du kikket innom meg og la igjen en hilsen!
Det bilde fra Tyrkia var bare knallflott!
Har vært i Tyrkia 4 ganger, trives godt der.
Masse fine bilder her hos deg!

Klem Linda

Gry sa...

Flott stemning i bildet!

elisabeth sa...

FANTATSIKS BILDE H....WOW!!!